شرکتـ مهاجـرتی هومان ویـزا

آزمـون تولک صد در صد تضمینی

تماس با شرکت مهاجرتی هومان ویزا

برای ثبت نام آزمون تولک ابتدا باید به سایت آزمون تولک به آدرس cisiaonline.it  مراجعه و یک حساب کاربری در آن ایجاد کنید و بقیه مراحل ثبت نام را طبق راهنمایی ها ادامه دهید.

آزمون تولک چیست؟

به دلیل مزایای تحصیل در ایتالیا، مانند کیفیت نظام آموزشی در ایتالیا، نداشتن شرط سنی برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا برای متقاضیان و برخورداری از حق کار هنگام تحصیل و بورسیه استانی رشته های تحصیلی و غیره بسیاری افراد در سراسر دنیا از جمله ایران در صدد مهاجرت تحصیلی به این کشور و ادامه تحصیل در دانشگاه های معتبر ایتالیا هستند.

یکی از مهمترین مدارک لازم برای اپلای تحصیلی و دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه های معتبر ایتالیا شرکت در آزمون ورودی دانشگاه است.

آزمون تولک (TOLC) یا Test On Line CISIA نیز مانند آزمون IMAT یک آزمون ورودی برای دانشگاه های ایتالیا است. این آزمون از سال 2005 با هدف ارزیابی دانش پایه مورد نیاز تحصیل در دانشگاه های معتبر چندین مرتبه برگزار می شود. افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی و اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا را دارند و می خواهند در این کشور به تحصیل بپردازند، برای اپلای تحصیلی و دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه مقصد باید ابتدا در آزمون تولک شرکت کنند و موفق به کسب نمره قابل قبول شوند.

تماس با شرکت مهاجرتی هومان ویزا

البته برخی دانشگاه های ایتالیا برای پذیرش دانشجو آزمون های اختصاصی خود را برگزار می کنند و افرادی که قصد تحصیل در دانشگاه مقصد را دارند باید در آزمون مورد نظر شرکت کنند، از این رو برای ورود به این دانشگاه ها نیازی به شرکت در آزمون تولک تضمینی نمی باشد.

چنانچه داوطلبان نمرات بالایی در آزمون ورودی دانشگاه کسب کنند و در صورت دارا بودن سایر شرایط می توانند برای ادامه تحصیل در دانشگاه های این کشور از بورسیه های تحصیلی ایتالیا نیز استفاده کنند. 

نحوه برگزاری آزمون تولک

آزمون تولک تا سال 2020 میلادی و پیش از شیوع بیماری کرونا، تنها به صورت حضوری و در دانشگاه‌ های ایتالیا برگزار می‌ شد و داوطلبانی که قصد داشتند، جهت دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه های ایتالیا در این آزمون شرکت کنند باید به صورت حضوری به مراکز برگزار کننده در ایتالیا مراجعه می کردند، اما از سال 2020 و به دلیل شیوع بیماری کرونا و عدم برگزاری آزمون به صورت حضوری، آزمون تولک به صورت آنلاین (هوم ادیشن) نیز ارائه شد و پس از پایان محدودیت های کرونا این آزمون هم به صورت حضوری، هم آنلاین برگزار می شود، از این رو دانشجویان خارجی می توانند در کشور خود به صورت آنلاین در آزمون تولک شرکت کنند.

داوطلبان برای شرکت در آزمون‌ های آنلاین تولک باید مرورگر SEB را دانلود کنند تا بتوانند از کشور خودشان در آزمون تولک شرکت کنند. نتیجه آزمون تولک حضوری بلافاصله پس از آزمون و نتیجه آزمون آنلاین تولک ۴۸ ساعت پس از آزمون اعلام خواهد شد و در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.

انواع آزمون تولک

آزمون تولک با توجه به نوع رشته و دانشگاه مقصد دارای انواع مختلفی است. انواع آزمون تولک عبارتند از:

  • آزمون تولک MEDICINA (تولک پزشکی)
  • آزمون تولک I (آزمون تولک مهندسی)
  • آزمون تولک E (تولک اقتصاد، مدیریت و حقوق)
  • آزمون تولک F (تولک داروسازی)
  • آزمون تولک S (TOLC-S)
  • آزمون تولک B (TOLC-B)
  • آزمون تولک SU (TOLC-SU)
  • آزمون تولک AV (TOLC-AV)
  • آزمون تولک PSI (TOLC-PSI)
  • آزمون تولک C (TOLC-C)
  • آزمون تولک D (TOLC-D)

آزمون تولک MEDICINA

آزمون تولک پزشکی از سال 2023 برای تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی به زبان ایتالیایی ارائه شده است و شامل، درک متن، زیست شناسی، شیمی و فیزیک، ریاضی و استدلال می باشد. این آزمون دارای 15 سوال زیست شناسی، 7 سوال درک مطلب، 15 سوال شیمی و فیزیک، 13 سوال ریاضی و استدلال است و مدت زمان پاسخگویی به این آزمون 90 دقیقه است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در رشته پیراپزشکی در ایتالیا کلیک کنید.

تماس با شرکت مهاجرتی هومان ویزا

جهت کسب موفقیت در کوتاه ترین زمان و دریافت بهترین نتیجه در آزمون های زبان بین المللی مانند آزمون آیلتس، آزمون ناتی (NAATI)، آزمون BEC، آزمون تافل تضمینی، آزمون دولینگو (Duolingo)، آزمون CAE، آزمون OET تضمینی و… می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان در ارتباط باشید…

آزمون تولک I

آزمون تولک I به زبان ایتالیایی است و در زمینه ارزیابی سطح علمی داوطلبان در رشته های ریاضیات، استدلال منطقی، علوم و درک مطلب برگزار می شود. همچنین این آزمون دارای نسخه انگلیسی (ENGLISH TOLC– I) نیز می باشد که به زبان انگلیسی برگزار می شود. برای ورود به رشته ‌های مهندسی باید در آزمون تولک آی شرکت کنید. این آزمون شامل 10 سوال درک مطلب، 20 سوال ریاضیات، 10 سوال منطق، 10 سوال علوم است و مدت زمان پاسخگویی به این آزمون 110 دقیقه است.

آزمون تولک E

آزمون تولک E به زبان ایتالیایی و در زمینه استدلال منطقی، درک مطلب و ریاضیات برگزار می شود. آزمون تولک E نیز دارای نسخه انگلیسی (ENGLISH TOLC-E) است که به زبان انگلیسی برگزار می شود. داوطلبانی که قصد تحصیل در رشته های علوم سیاسی، علوم اقتصادی و مدیریت، مطالعات بین المللی، ارتباطات و علوم اجتماعی را دارند باید در آزمون تولک E شرکت کنند.

ساختار آزمون تولک E شامل 10 سوال درک مطلب، 13 سوال ریاضی، 13 سوال منطق است و مدت زمان انجام آزمون 90 دقیقه است.

آزمون تولک F

آزمون تولک F نیز به زبان ایتالیایی و در زمینه زیست شناسی، شیمی، ریاضیات، فیزیک، منطق برگزار می شود. آزمون تولک F انگلیسی (ENGLISH TOLC-F) نیز در حوزه زیست شناسی، شیمی، ریاضیات، فیزیک و منطق برگزار می شود. برای تحصیل در رشته داروسازی باید برای اخذ پذیرش تحصیلی در آزمون تولک F شرکت کنید.

ساختار آزمون تولک F شامل 15 سوال زیست شناسی، 7 سوال ریاضیات، 6 سوال منطق، 7 سوال فیزیک، 15 سوال شیمی است و مدت زمان انجام آزمون 52 دقیقه است.

شرکت مهاجرتی هومان ویزا - مرکز برگزاری آزمون های زبان هوم ادیشن و آنلاین

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت تحصیلی به اروپا و آزمون های ورودی دانشگاه ها و آزمون های زبان ویژه مهاجرت به اروپا از جمله آزمون تافل هوم ادیشن تضمینی، آیلتس آکادمیک و… با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید…

آزمون تولک B

دانشجویانی که قصد تحصیل در رشته های مرتبط با زیست شناسی را دارندt باید در آزمون تولک B شرکت کنند.

این آزمون به زبان ایتالیایی برگزار می شود و شامل ۲۰ سوال ریاضیات، ۱۰ سوال زیست ‌شناسی، ۱۰ سوال فیزیک و ۱۰ سوال شیمی است. مدت زمان انجام آزمون تولک B ۱۱۰ دقیقه است.

آزمون تولک S

آزمون تولک S برای تحصیل در رشته ‌های علوم کامپیوتری، علوم و فناوری، بیوتکنولوژی، شیمی، شیمی صنعتی، فیزیک، ریاضیات، علوم زیست محیطی، علوم جغرافیایی، علوم طبیعی و به زبان ایتالیایی برگزار می شود و دانشجویانی که قصد تحصیل در یکی از رشته های فوق را دارند باید در آزمون تولک B شرکت کنند.

ساختار آزمون تولک S شامل ۲۰ سوال ریاضیات، ۱۰ سوال استدلال و حل مسئله، ۱۰ سوال درک مطلب و ۱۰ سوال علوم است. مدت زمان انجام آزمون ۱۱۰ دقیقه است.

آزمون تولک SU

دانشجویانی که قصد دارند در یکی از رشته های فلسفه، زبان‌ و ادبیات خارجی، ارتباطات، زبان و ارتباطات بین فرهنگی تحصیل کنند باید در آزمون تولک SU شرکت کنند. آزمون TOLC-SU به زبان ایتالیایی برگزار می شود و شامل ۳۰ سوال درک مطلب و اطلاعاتی در مورد ایتالیا، ۱۰ سوال دانش و مهارت‌های مورد نیاز در دوران دبیرستان و ۱۰ سوال استدلال منطقی است. مدت زمان انجام آزمون ۱۰۰ دقیقه است.

سایر آزمون های تولک

آزمون تولک AV

آزمون تولک AV در زمینه زیست شناسی، شیمی، فیزیک، ریاضیات، منطق و درک کلامی و به زبان ایتالیایی برگزار می شود. دانشجویانی که قصد تحصیل در رشته دامپزشکی و کشاورزی را دارند باید در آزمون تولک AV شرکت کنند.

آزمون تولک PSI

آزمون تولک PSI نیز به زبان ایتالیایی و در زمینه درک مطلب، ریاضیات پایه، استدلال کلامی، استدلال عددی، زیست شناسی برگزار می شود. این آزمون برای دانشجویانی که قصد تحصیل در رشته های روانشناسی را دارند ارائه می شود.

آزمون تولک C

این آزمون برای دانشجویانی طراحی شده است که در رشته‌ های ارتباطات، روابط عمومی و رسانه ‌ها تحصیل می ‌کنند.

آزمون تولک D

TOLC-D برای دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در رشته حقوق دارند برگزار می شود.

البته علاوه بر آزمون تولک، آزمون های دیگری مانند آزمون IMAT و آزمون آلفا تست ایتالیا برای جذب دانشجویان خارجی نیز برگزار می شود.

ساختار آزمون تولک

آزمون تولک از سال 2018 هم به زبان انگلیسی و هم به زبان ایتالیایی برگزار می شود. بنابراین داوطلبانی که قصد دارند در ایتالیا به زبان انگلیسی تحصیل کنند نیز می توانند به راحتی در آزمون تولک شرکت کنند و با کسب نمره بالا از دانشگاه مقصد پذیرش تحصیلی دریافت کنند.

آزمون TOLC ایتالیا هر ساله به طور محدود و اغلب از ماه ژانویه برگزار می شود و هر یک از انواع آزمون تولک در تاریخ های جداگانه ای برگزاری می شود. همچنین داوطلبان با توجه به رشته و دانشگاه مقصد و ددلاین ممکن است بتوانند بیشتر از یک بار در آزمون تولک شرکت کنند. به طور کلی پس از شروع تاریخ برگزاری آزمون در هر ماه میلادی امکان یک بار شرکت در این آزمون تا آخرین تاریخ ممکن وجود دارد. البته هر دانشگاه با توجه به شرایط خود ممکن است تاریخ خاصی از این آزمون را قبول کند.

تماس با شرکت مهاجرتی هومان ویزا

سوالات آزمون تولک به ‌صورت تصادفی انتخاب می ‌شوند؛ از این رو برگه ی آزمون هیچ یک از داوطلبان شبیه به هم نیست، اما سطح دشواری سوالات یکسان است و در یک چهارچوب خاص انتخاب می شوند.

برای شرکت در آزمون تولک باید دروس پایه در مقطع دبیرستان کشور ایتالیا را مطالعه کنید و با مطالعه سرفصل‌ های هر آزمون تولک که به آن اشاره کردیم، با آمادگی کامل در آزمون شرکت کنید. همچنین آزمون‌ های تولک به صورت کامپیوتری و در مراکزی که از سوی دانشگاه ها تعیین می شود، برگزار می گردد، بنابراین برای تعیین مکان برگزاری آزمون TOLC باید به سایت دانشگاه مقصد مراجعه کنید.

در خصوص  نحوه نمره دهی در آزمون تولک باید بدانید این آزمون نمره منفی دارد و اگر به سوالی پاسخ اشتباه بدهید 0.25 نمره منفی منظور می شود.

شرایط ثبت نام در آزمون تولک

شرایط و مدارک لازم برای ثبت نام در آزمون تولک عبارتند از:

  • داشتن حداقل سن 18 سال
  • مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی
  • مدارک شناسایی معتبر
  • داشتن مدرک زبان ایتالیایی یا انگلیسی در سطح B2
  • داشتن پاسپورت معتبر
  • داشتن کارت اعتباری بین المللی یا فیش MAV برای پرداخت هزینه آزمون

داوطلبانی که می خواهند به صورت حضوری در آزمون تولک شرکت کنند باید اقدام به اخذ ویزای ایتالیا بنمایند تا بتوانند در دانشگاه برگزارکننده در آزمون تولک شرکت کنند، اما افرادی که به صورت آنلاین در آزمون تولک شرکت می کنند، نیازی به ویزای ایتالیا ندارند و فقط داشتن پاسپورت معتبر برای شرکت در آزمون کافی است.

مراحل ثبت نام در آزمون تولک

مراحل ثبت نام در آزمون تولک به ترتیب:

  1. ابتدا به سایت آزمون تولک it مراجعه کرده و یک حساب کاربری در آن ایجاد نمایید.
  2. به سایت آزمون تولک به نشانی it در مرورگر وارد شوید و گزینه Accedi al sito را انتخاب کنید.
  3. سپس آزمون تولک را انتخاب کنید.
  4. در این مرحله لیست انواع آزمون تولک نمایش داده می شود. با انتخاب گزینه  UNIVERSITÀ برای شرکت در رشته مورد نظر اقدام کنید.
  5. اگر می خواهید در آزمون تولک ثبت نام کنید گزینه registrati را انتخاب کنید.
  6. در ادامه فرم ثبت نام در آزمون تولک نمایش داده می شود و باید آن را با وارد کردن اطلاعات شخصی مانند نام و نام خانوادگی، تاریخ و محل تولد و غیره تکمیل کنید.
  7. باید نشانی ایمیل و رمز عبور خود را در فیلدهای مربوطه درج کنید.
  8. سپس باید تصویر پاسپورت خود را با فرمت jpg یا jpeg یا png در سایت بارگذاری کنید و با انتخاب گزینه Iscriviti به مرحله بعد بروید.
  9. در این مرحله باید نحوه شرکت در آزمون یعنی حضوری یا آنلاین بودن را انتخاب کنید و هزینه شرکت در آزمون تولک را پرداخت کنید.

تعداد دفعات ثبت نام در آزمون تولک

اگر می خواهید در آزمون تولک ثبت نام کنید باید بدانید، آزمون تولک نیز مانند سایر آزمون های بین المللی از جمله آزمون GRE تضمینی، تافل، آیلتس، آزمون دولینگو و غیره چندین مرتبه در سال برگزار می شود و داوطلبان می توانند چند مرتبه در سال در این آزمون ها شرکت کنند تا موفق به کسب نمره قابل قبول شوند.

اما برای شرکت در آزمون تولک محدودیت هایی نیز وجود دارد، هر داوطلب می تواند فقط سه مرتبه در سال در آزمون تولک شرکت کند و هر ماه یک مرتبه اجازه ی ثبت نام در آزمون را دارد.

در صورتی که چندین مرتبه در آزمون تولک شرکت کنید، امتیاز آخرین ارزیابی برای داوطلب لحاظ می شود.

شرکت مهاجرتی هومان ویزا

ووچـر آزمون تولک مانند ووچر آزمون تافل و سایر آزمون های زبان بین المللی از طریق کارت های ارزی اعتباری قابل خرید می باشد ، متقاضیان می توانند در ارتباط با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا ضمن دریافت مشـاوره رایگان درباره شرایط و مراحل نحوه خرید ووچر، در کوتاه ترین زمان مناسبترین نتیجه را کسب نمایند. 

لینک های کاربردی شرکت مهاجرتی هومان ویزا 

·       اخذ ویزا 

·       ویزای ایتالیا 

·       ویزای شینگن 

·       ویزای شینگن ایتالیا 

·        شرکت مهاجرتی و خدمات مهاجرتی 

آزمون های زبان مهاجرت 

·       آزمون تافل 

·       آزمون ناتی 

·       آزمون oet 

·       آزمون آیلتس 

·       آزمون GRE 

·       آزمون دولینگو 

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

جهت کسب موفقیت تضمینی در آزمون های زبان ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی قدم اول استفاده از مشـاوره های تخصصی و تمـاس با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای تهیه و خرید اکانت، نحوه ثبت نام در آزمـون و کسب مهارت های مورد نیاز در این آزمون ها می باشد.

مهاجرت تحصیلی موفق نیازمند دریافت آخرین اخبار و اطلاعات از دانشگاه، جایگاه شغلی و یا مقصد مورد نظر است، متقاضیان با مشاوره از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا می توانند از دانش به روز در این باره بهره مند شوند.

  آزمون های زبان